دانلود مقاله مسئولیت پزشک را از دو جنبه كیفری و مدنی

سه شنبه 17 آبان 1395
ن : علیرضا

دانلود مقاله مسئولیت پزشک را از دو جنبه كیفری و مدنی

دانلود-مقاله-مسئولیت-پزشک-را-از-دو-جنبه-كیفری-و-مدنی
دانلود مقاله مسئولیت پزشک را از دو جنبه كیفری و مدنی

 

فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 9
حجم فایل: 11

 

بخشی از متن:
دانلود مقاله مسئولیت پزشک را از دو جنبه كیفری و مدنی ؛ یک مقاله بسیار خوب برای رشته حقوق است که برای دانلود شما در 9 صفحه آماده شده است.

 
در اين مقاله مسئوليت پزشك را از دو جنبه كيفري و مدني مورد بحث قرار مي دهيم و هدف اين است كه روشن كنيم آيا مسئوليت پزشك منوط به اثبات تقصير او است يا فراتر از آن نيز مي رود؟ و ديگر اينكه آيا پزشكي كه به قصد احسان فردي را معالجه مي نمايد ولي به عللي آن فرد جان خود را از دست مي دهد ضامن است مطلقاً در همه موارد يا در بعض موارد ضامن است؟ و يا اينكه در مورد پزشك كلاً قاعده احسان  كه مسقط ضمان است  را جاري كنيم؟ بدين معني پزشك محسن است و بر طبق آيه شريفه «ماعلي المحسنين من سبيل» ضماني بر او نيست. و چنانچه قائل به ضمان شويم در واقع بوي اسائه شده است «هل جزاء الاحسان إلا الاحسان» جهت روشن شدن مطلب كنكاشي پيرامون مسئوليت پزشكي در ابعاد مختلف لازم است. 
مسئوليت پزشكي 
آيا در موردي كه پزشك بطور مستقيم باعث تلف جان يا مال بيمار مي شود بايد او را ضامن دانست هر چند در عالم پزشكي خطائي مرتكب نشده باشد؟ 
تميز اتلاف در مواردي كه پزشك تمام السبب را ايجاد مي كند، به ويژه در امر پزشكي دشوار است. بطور معمول، رابطه مستقيم بين تلف و اقدام پزشك در جراحي ها بيشتر عينيت مي يابد. بر همين اساس ماده 26 قانون ديات تدوين شده است (1) كه مؤداي اين ماده مطابق نظر مشهور فقهاء عظام است، و قيد «اگر چه ماهر بوده باشد» در پايان ماده نشان مي دهد كه بكار بردن مهارتهاي متعارف در امور پزشكي نيز او را از مسئوليت نمي رهاند. برخلاف نظر ابن ادريس (قده) كه مي فرمايد: پزشك آگاه و محتاط و مأذون را ضامن نمي داند. 
دانلود فایل


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: آموزشی ، پروژه ها و مقالات دانشگاهی، حقوق و وکالت، ،
:: برچسب‌ها: مقاله حقوق, مقاله حقوقی, مقاله رشته حقوق, دانلود مقاله حقوق, دانلود مقاله حقوقی, دانلود مقاله رشته حقوق, دانلود مقالات حقوقی, مسئولیت پزشک را از دو جنبه كیفری و مدنی, مسئولیت مدنی پزشک, مسئولیت کیفری پزشک,